søndag 28. desember 2014

Året jeg gjenfant en bortglemt lidenskap

2014 har vist seg å bli et ganske så interessant år. Det har skjedd store forandringer både her og der, ikke minst på den måten at jeg endelig kom igang med å male igjen!
Et lite maleri som på mange måter ble en milepæl i livet mitt (våren 2014)
Jeg har mange interesser, og er en av dem som i grunnen aldri evner å kjede seg. Likevel har jeg ikke malt på flere år, og jeg har vel heller ikke kjent på at jeg har savnet det så mye. Ikke før jeg endelig fikk sjansen til å male igjen. Da var det som noe løsnet, og jeg innså at dette var akkurat det jeg trengte.


"Hvile", et av akrylmaleriene jeg malte i sommer

Høydepunktet når det gjelder malingen min, må være det at jeg fikk den unike sjansen til å utstille bildene mine på Kopervik kulturhus. Jeg blir helt matt av å tenke på at en fersking som jeg faktisk fikk en sånn sjanse. Dette var en opplevelse som jeg nok aldri kommer til å glemme!






Naturligvis har 2014 handlet om mer enn bare malerier, men jammen har jeg lært mye av malingen som passer like godt på andre områder i livet mitt (familie, livsstil, jobb osv.). 

 

Hvis jeg skal oppsummere det jeg har erfart dette året, må det være noe sånt:

1. Jeg kan få til det jeg vil, hvis jeg gjør de endringene som må til.
2. Det går ikke an å gjøre alt på en gang. Altså: Det er kanskje muligens ganske lurt å si nei. Av og til. :D Slik at det jeg faktisk sier ja til, blir bra!  
3. Det er lov, og av og til ganske så lurt, å spørre om hjelp.
4. Tilbakefall er naturlig når du endrer på gamle vaner og uvaner, og løsningen er å fortsette der du slapp og ikke gi opp på grunn av en liten sprekk.
5. Rutiner hjelper på det meste. Prokrastinering og unnvikelser fører ingenting godt med seg.
6. Noen ganger kan livet by på gledelige overraskelser, til og med når jeg slett ikke fortjener det! 
7. Noen ganger kan livet by på kjedelige overraskelser, til og med når jeg slett ikke fortjener det...
8. Vi har hverandre, og det er langt viktigere å ta vare på de gode øyeblikkene sammen enn å ha en perfekt jul.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar