tirsdag 9. september 2014

Hva nå?


"Storøyd hjerteugle", akryl og tusj, 15 x 15 cm
Mens maleriene mine henger så fint og stille på galleriet i Kopervik Kulturhus, begynner jeg å tenke framover: Hva skal jeg male nå? Hva er mitt neste prosjekt? Og ikke minst: Hvordan skal jeg få fortsette å vise bildene mine? Og hvor kan jeg lære mer?

Galleriet i Kopervik kulturhus
Akkurat nå med det første kommer jeg vel ikke til å være så voldsomt kreativ, jeg kommer mest sannsynligvis til å tråkke litt i vante spor. Jeg har nemlig tenkt å male litt av det som folk har bestilt av meg, det er flere småbilder og noen større. Jeg har faktisk allerede kjøpt inn noen lerreter og rammer, slik at det bare er å gå igang med en gang.

"Storøyd hjerteugle" og "Rolig hjerteelefant", 15 x 15 cm. Jeg malte seks slike bilder i forskjellige farger til utstillingen, solgte alle og har fått bestillinger på flere. Så nå må jeg male!
Lerret, rammer og akrylmaling (ja, jeg kjøpte et ferdig sett denne gangen. Noen ganger er det kjekt å ha!
Jeg vil også bruke litt tid på å lære meg å bruke Facebook, Twitter, Instagram og annet til å markedsføre bildene mine. Skogen av alle mulige sosiale media er litt av en jungel for meg, men jeg er fast bestemt på å finne fram i den!

Etter hvert håper jeg på å lære meg mer om billedkunst, og jeg har fundert på om det er mulig å gå på en deltidsutdanning, eller i alle fall gå i lære hos en anerkjent kunstner. Jeg er fryktelig trist for at jeg går glipp av det neste helgekurset med kunstneren Ellen Hegg, jeg tror det hadde vært frykelig kjekt! Men jeg skal reise vekk den helga kurset er planlagt. Når det gjelder deltidsstudier og det å gå i lære: Jeg har søkt litt på nettet, men har ikke funnet noe som virker gjennomførbart med det første. På sikt håper jeg imidlertid at jeg kan lære mer, om det blir på den ene eller den andre måten!

Og når kommer neste utstilling? Jeg har jo fått smaken på det å utstille bilder nå, så da vil jeg jo gjerne gjøre det igjen. I slutten av oktober er det faktisk en utstilling i Grendahuset i Kolnes, der flere hobbykunstnere og kunstnere viser produktene sine. Hvis jeg er heldig, kan jeg være med der.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar