søndag 14. september 2014

Vinterpallett

I går da jeg satt "gallerivakt" ei lita stund, oppdaget jeg plutselig at det er et maleri fra utstillingen som jeg ikke har vist fram her i bloggen:  "Vinterpallett", malt med akryl på en trepallett. 

"Vinterpallett", akryl på tre
Motivet er litt løst inspirert av "Isbildet" som jeg malte på nybegynnerkurset med Ellen Hegg, bare at jeg har brukt akryl i stedet. Jeg må innrømme at akkurat dette motivet hadde vært greiere å male med olje, da hadde malingen ikke tørket så fort underveis. Men, men. Jeg syns ideen om å male på en pallett var morsom nok til at jeg ville ha bildet med i utstillingen. Jeg husker faktisk at jeg har gjort det en gang før, da jeg var yngre, men det bildet ligger nok og støver et sted hjemme hos foreldrene mine.

Vel, i dag er det allerede siste dagen av utstillingen, og hvis jeg er heldig dropper det inn en og annen for å ta en kikk. Og når utstillingen er over, blir det kjekt å få tid til å male mer igjen, og lære, lære, lære. Det gleder jeg meg til!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar