mandag 15. september 2014

Oppsummering av utstillingen

Da er bildene mine plukket ned fra veggene! Utstillingen kan jeg i grunnen oppsummere på denne måten: Godt med besøk, masse konstruktive tilbakemeldinger, 13 solgte bilder og noen bestilte. Det var mye mer enn jeg forventet! Litt vemodig å "stenge butikken", men det var en opplevelse for livet, og jeg angrer ikke - selv om jeg på forhånd var ganske sikker på at jeg hadde gapt over for mye, denne gangen! Men for å sitere Tor Åge Bringsværd (igjen):

"For kunst og kultur – det er hjertets sunne galskap – og alle, både barn og voksne, bør gape sin åndelige kjeve av ledd så ofte som mulig. Hva er vitsen med bare å gjøre om og om igjen det vi vet vi kan klare? Nei, strekke seg – prøve på det umulige… og hvorfor er det så viktig å finne sin rette hylle – helst så fort som mulig? Hva i all verden skal vi sitte der for – og dingle med bena resten av livet? Kunst og kultur – det er alltid å være i bevegelse, alltid å være underveis. Og det er først og fremst kunst og kultur det er snakk om - hvis vi vil at barna våre skal bli menneskelige mennesker, originale mennesker, og ikke bare flate pappfigurer, klisjeer og kopier. Derfor trenger vi et kulturhus."


Takk til Kopervik kulturhus for denne sjansen jeg fikk til å gape min åndelige kjeve av ledd, eller i alle fall prøve på det! Og takk til min kollega for at jeg fikk tipset om å prøve (jeg bør kanskje spørre pent før jeg navngir henne i bloggen min)! Jeg er i alle fall evig takknemlig fordi jeg fikk denne muligheten, som et spark bak til å ta tak i en gammel, kjær hobby igjen!



http://www.karmoy.kommune.no/no/tema/kultur-idrett-og-fritid/kultur/kopervik-kulturhus
Kopervik kulturhus

Kommentar: Dette skrev jeg på facbooksiden min i går, men jeg vil skrive det her i bloggen min også.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar