onsdag 10. september 2014

Livet handler ikke bare om malerier

Jeg er veldig opptatt av malerier for tida, men livet handler jo om mer!
Nei, livet handler virkelig ikke bare om malerier, selv om det kan virke som at jeg tror det, for tida!

Men. Sola skinner og det er full fart på jobben. Jeg har et BERG av papirarbeid jeg må få unnagjort. I dag er altså dagen for å ta tak i alt jeg ikke har fått gjort i det siste! Jeg har fått gjort unna en god bunke allerede, men jeg tillater meg en liten pustepause nå i lunsjen. For i dag er det også nøyaktig to uker til jeg skal på et fjorten dagers reopphold på Haugland Rehabiliteringssenter i Sogn og Fjordane. Det er det jammen ikke lenge til! Og jeg har mange håp og tanker:

Jeg håper at jeg får vist at jeg er i bedre form enn da jeg var der sist! – Jeg har i alle fall tatt av over 21 kg siden jeg var der den 2. april, og jeg har totalt tatt av 29 kg (siden den 17. februar). Jeg har langt igjen til målvekta, men jeg har kommet godt i gang med en ny livsstil.


Haugland rehabiliteringssenter
Jeg håper også at jeg får vist nettopp det, at jeg har kommet langt i forhold til å få til endringer i livet, både for meg selv og familien. Og det må jeg bare si, malingen og maleriene mine har vært en god hjelp på veien! Jeg tror, helt ærlig, at malingen har gitt meg et utløp for ting som jeg tidligere bare har klart å stagge ved å trøstespise.


Jeg håper at jeg får trent masse og lært masse om meg selv på senteret. Ikke minst trenger jeg å lære det at fysiske utfoldelser faktisk kan være gøy. Jeg er ikke helt der, ennå, faktisk. Jeg skjønner ikke helt poenge med å svette og kave, hvis det ikke er for å komme seg fra A ti B, for eksempel. Men jeg kan lære! :D

Jeg håper også at jeg treffer trivelige mennesker. Eller: Det vet jeg at jeg gjør! Jeg vet også at jeg kommer til å få masse frisk luft, og at jeg kommer til å kose meg i de idylliske omgivelsene.

Rehabiliteringssenteret har ganske så idylliske omgivelser
Videre håper jeg at jeg får kost meg masse med å male. Denne gangen skal jeg ta med meg både lerret, maling og annet utstyr, for de lange kveldene er gylne muligheter til å være kreativ!  Hvis jeg er heldig, får jeg også laget en julegave eller to mens jeg er der.
Og jeg håper at jeg ikke kommer til å savne ungene og mannen for mye, og at de klarer seg fint, her hjemme.

Til slutt håper jeg på at oppholdet gir såpass påfyll at jeg kommer tilbake til hverdagen igjen, full av pågangsmot og energi! For det er en ting jeg vet: Jeg kommer til å trenge det denne høsten og vinteren!

Sånn på tampen, avslutter jeg med et sitat av en smart mann: 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar