mandag 11. august 2014

Bilder som jeg jobber med akkurat nå

Nå har jeg endelig fått tatt bilde av de to maleriene jeg puslet med i helga. Av en eller annen grunn er det landskaper som tiltaler meg for tida, og jeg leker meg litt med valører og farger. Her er et lite utsnitt av det ene maleriet:

Utsnitt, bilde under arbeid, akryl, 50 x 70
Jeg hadde tre rammer i størrelsen 50 X 70, og fikk ideen om å lage et bilde som går i lilla (rødt, blått og hvitt), et bilde som går i oransje (gult, rødt og hvitt) og et bilde som går i grønt (gult, blått og hvitt). Nedenfor er de to første, selv om jeg tror jeg må mekke litt mer på det oransje bildet, det er noe som halter. Det grønne bildet har jeg lyst til å begynne på i kveld, hvis jeg får inspirasjon, og tid.

Her er de to bildene under arbeid, akryl, 50 x 70.


Det var gøy å endelig male på litt større rammer. Jeg har også handlet et par rammer som er enda større, jeg tror jeg kan komme til å like det å male stort. Kanskje klarer jeg etter hvert å rive meg mer løs og male mer semiabstrakte ting, også, og leke mer med materialer. Jeg har lyst til det!

Jeg begynner å bli ganske så spent i forhold til utstillingen i september. Sjefen for galleriet snakket om hvor kjekt mange kunstnere syns det er å få se egne bilder i et galleri, det er visst noe helt eget, med belysningen det får, og alt mulig. Jeg gleder meg noe voldsomt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar