mandag 18. august 2014

Inspirert, flink pike prøver seg på markedsføring

Inspirasjon er en snodig greie. Jeg kan gå leeenge, som i sommer, uten å føle meg særlig inspirert til å male, og så er det som det skjer et skred av inntrykk, og plutselig får jeg et vell av ideer. Akkurat nå er jeg litt der, og jeg tror det er derfor jeg sliter litt med å få avsluttet alle bildene. Jeg har for mange ideer! 

For eksempel har jeg blitt inspirert av en kunstkonkurranse, om epilepsi (som jeg kanskje skal prøve meg på, hvis jeg får tid), og den satte meg på ideen om å male male noe som fanger følelser, psykiske fenomener, relasjoner og så videre. Jeg har flere andre ideer også, men det er for tidlig å si noe om dem, syns jeg.

http://www.howitworksdaily.com/wp-content/uploads/2012/08/fit.jpg

Som sagt, inspirasjon er snodige greier. Det er så mye som inspirerer; musikk, bøker, filmer... Og en kan aldri vite når det slår til. I dag så jeg for eksempel en fantastisk, herlig dokumentar, "Flink pike", som virkelig kan anbefales til alle! Ikke minst til oss som av og til tar på oss for mye, kjenner at vi ikke strekker til og bekymrer oss for alt mulig... Jeg har skrevet litt om filmen i den andre bloggen min, den om alt mulig rart, forresten. 

Men poenget mitt er, at filmen ga meg masse inspirasjon! Ingenting jeg klarer å sette fingeren på helt ennå, men det ligger og ulmer, der i førbevisstheten et sted. 

Og ellers, ellers prøver jeg å finne ut hvordan jeg kan promotere denne utstillingen jeg skal ha, og det er jammen ikke lett for en som ikke har peiling på markedsføring. Men jeg har jo laget denne bloggen, laget arrangement på facebook, tatt kontakt med noen lokale aviser, lokal-TV og lokalradio, og har listet opp arrangementet på flere nettsider... Så nå håper jeg at noen sjeler kommer for å oppdage utstillingen, og kanskje også møter opp! Det er jo lov å håpe! Jeg bør vel også henge opp noen plakater rundt omkring, også, jeg må bare finne ut hvor det er mulig å henge opp slikt... Jeg ER så grønn på dette! 

Men jeg lærer vel. Det er i alle fall en morsom prosess jeg står midt oppi!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar