torsdag 14. august 2014

To små malerier fra 2007

Utsnitt, akryl, 20 x 30 lerret
Noen ganger er det kjekt å se på ting man har laget for lenge siden, om ikke annet enn for nostalgiens skyld. 

Disse bildene er nesten sju år gamle, jeg malte dem da Tulla vår var bare en liten, skjønn baby i 2007. Nå er hun en stor, skjønn jentunge på snart sju år! Og i morges var hun pyntet og klar for 1. skoledag i 2. klasse! Tenk, det...

Tanken var å male bilder av Minstemann, også, men jeg har ikke kommet så langt ennå, og han blir tre år til jul... ups. Faktisk slår det meg at jeg ikke har malt særlig annet de siste sju årene, så det var jammen på tide at jeg fant fram malesakene igjen!

Uansett, det er morsomt å se på disse bildene, jeg ser nå at jeg nok hadde gjort noe annerledes i dag. Jeg hadde kanskje valgt brunt i stedet for svart, for eksempel for å gi et mykere inntrykk. Jeg husker at jeg var i en ganske svart-hvit periode den tida, det gikk i svart, hvitt (og rødt) i interiøret, også. Jeg hadde nok kanskje skyggelagt litt annerledes, også. Men jeg liker fortsatt det at jeg valgte å male monokromt, altså i en farge.

Akryl, 20 x 30 lerret

Nå når jeg har kommet litt i gang med malingen igjen, skal jeg også få malt et bilde eller to av Minstemann, det er jeg sikker på. Jeg må bare vente til etter utstillingen i september, for jeg har mer enn nok som må på plass før den tid! 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar